Jak tanecznie wykorzystać czas w domu podczas kwarantanny?

To, co nam przychodzi od razu na myśl nawiązując do pytania, to słowo: aktywnie! Fajnie jest się pobyczyć i nic nie robić, ale ileż można? 😉 Teraz, kiedy więcej czasu spędzamy w domu, pracujemy online, oczywiste jest, że trochę mniej się ruszamy, więc warto w tym czasie podwójnie zadbać o naszą kondycję fizyczną, a co za tym idzie, także psychiczną. Po co? Chociażby po to żeby łatwiej było nam wrócić na zajęcia, kiedy sytuacja już się unormuje i żeby w tym trudnym czasie dostarczyć naszemu organizmowi trochę endorfinek 😉

Dlatego prezentujemy Wam w punktach listę, które w obecnej sytuacji naszym zdaniem należy koniecznie odhaczyć:

  1. Rozgrzewka – od tego zawsze musimy zacząć każdy trening, dobre przygotowanie do ćwiczeń i odpowiednie rozgrzanie ciała to podstawa, w ten sposób eliminujemy ryzyko ewentualnych kontuzji, a jak wiemy, w domu, bez kontroli prowadzącego, wszystko może się zdarzyć. Należy zadbać o to, aby rozgrzać każdą część ciała, warto też zrobić  kilka ćwiczeń dynamicznych, takich jak podskoki, pajacyki itp., żeby jak najlepiej pobudzić nasze ciało do pracy oraz jakieś ćwiczenia wzmacniające na główne partie naszego ciała, takie jak nogi, brzuch i plecy (to właśnie te części ciała najbardziej pracują podczas tańca).
  2. Izolacje – możemy potraktować je także jako rozgrzewkę a przynajmniej jako bardzo istotny jej element. Nieistotne jaki styl tańczymy, izolacje przydatne są dla każdego tancerza. Dzięki nim zwiększamy świadomość naszego ciała, zakres ruchów, a co za tym idzie – sprawiamy, że nasz taniec wygląda coraz lepiej:) Warto skupić się na każdej części ciała, zaczynając od głowy, poprzez szyję, barki, ramiona, klatkę piersiową, biodra, miednice, kolana i stopy. Z doświadczenia wiemy, że najwięcej “problemów” sprawiają barki i klatka piersiowa, więc można poświęcić im nieco więcej czasu. Wykonujemy ruchy w przód, w tył, do góry, do dołu, na boki oraz ruchy okrężne. Osobom, które zaczynają swoją przygodę z tańcem i nie do końca wiedzą na czym polegają izolacje, proponujemy posiłkować się filmikami na yt. Nie wykluczamy, że na naszym kanale też coś się niedługo pojawi.
  3. Powtórka dotychczasowego materiału, odświeżenie filmików z zajęć – warto przeglądnąć nasz telefon i poszukać filmików z zajęć/warsztatów/szkoleń, w których braliśmy udział oraz spokojnie popatrzeć na to, co robi instruktor i skupić się na rzeczach, które sprawiają nam szczególną trudność, na tym czego jeszcze nie potrafimy wykonać, co szczególnie nas ciekawi…  
  4. Technika! Technika! Technika! Niektórzy pewnie nie przepadają, ale wszyscy jednogłośnie chyba przyznają rację, że to podstawa do dalszego rozwoju każdego tancerza. Trzymanie centrum, wyprostowane plecy, stopy na zewnątrz, obroty, wszystkie podstawowe ćwiczenia, które zawsze rozpoczynają zajęcia, które wałkujemy do znudzenia naprawdę dają efekty i są bardzo istotne!
  5. Pogłębianie wiedzy (literatura, internet) – w obecnej sytuacji mamy na to sporo czasu, a poszerzenie wiedzy odsłoni nam nowe horyzonty. Jest mnóstwo filmików, książek, które piszą o anatomii, świadomości naszego ciała, o tym jak pracują poszczególne jego części, jakie mają możliwości. To nieraz daje nam nowe spojrzenie na to, co potrafi nasze ciało i sprawia, że odkrywamy jego nowe możliwości. 
  6. Szukanie inspiracji – może warto zrobić listę ze swoją ulubioną muzyką, zapisać filmiki tancerzy, którzy nas inspirują. Gwarantujemy, że wtedy nasza mobilizacja rośnie no i oczywiście przyjemniej nam się ćwiczy 😉
  7. Otworzenie się na nowe style taneczne, muzykę – a nuż znajdziecie jakieś ciekawe, nowe zajęcia, na które wybierzecie się po tej chwilowej przerwie? 
  8. Darmowe (lub nie ;)) zajęcia taneczne/ruchowe online – pojawia się teraz tego mnóstwo, można aktywnie spędzić czas, a przy tym dobrze się bawić i zdobyć nową wiedzę. Nasza szkoła od jutra również uruchamia cykl takich zajęć online, które będą wrzucane na nasz profil fb: https://www.facebook.com/newmove.studioruchu/ oraz instagrama: https://www.instagram.com/newmove.studio/ w formie krótkich filmów. Serdecznie zapraszamy!
  9. Stretching- podobnie jak rozgrzewka, jest to nieodłączny element naszego treningu, o którym niestety często zapominamy. Rozciąganie statyczne lub dynamiczne mięśni i stawów jest bardzo ważne dla regeneracji naszych mięśni (uniknięcia “zakwasów”), a także ich uelastycznienia, co w tańcu bardzo się przydaje i wpływa na jego wizualną stronę 😉
  10. Relaksacja – w końcu czas na zasłużony odpoczynek, rozluźnienie ciała, ćwiczenia relaksacyjne przy ulubionej muzyce.